Rada Rodziców
Przewodnicząca Rady Rodziców - Urszula Marzec
Gr. I 3-latki
-
Kamila Grzelec
-
Małgorzata Mikołajczyk
- Angelina Wójcik
Gr. II 4-latki
- Aleksandra Buganik
- Izabela Dębińska
- Anna Kowalczyk
Gr. III 5-latki
- Aleksandra Biel
- Urszula Marzec
- Małgorzata Michalak
Gr. IV 6-latki
- Sylwia Kowalska
- Małgorzata Pierzchała
- Dominika Sitek
Gr. I 3-latki
-
Anna Frąckowiak
- Natalia Jesionka
- Ernest Luzeńczyk
Gr. II 4-latki
-
Małgorzata Habura-Winnicka
-
Julita Witkiewicz
-
Natalia Najdek
Gr. III 5-latki
- Katarzyna Pawlak
- Iwona Marcinowska-Bublis
- Piotr Łukasiewicz
Gr. IV 6-latki
- Anna Zapotoczna
- Joanna Bonik
- Agata Kaczmarek
- Ewelina Remiń
Gr. V 6-latki
- Krystyna Piekarska
- Paulina Zielem
- Jolanta Poddębska
Regulamin Rady Rodziców
Regulamin Rady Rodziców
Miejsko Gminnego Przedszkola Samorządowego
w Nowogrodzie Bobrzańskim
I. Postanowienia ogólne
§ 1.
- Rada Rodziców Miejsko Gminnego Przedszkola Samorządowego w Nowogrodzie Bobrzańskim, zwana dalej „Radą” reprezentuje ogół rodziców wychowanków.
- Rada działa na podstawie Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. Prawo Oświatowe, Statutu Przedszkola i niniejszego Regulaminu Rady Rodziców.
§ 2.
- Rada Rodziców liczy tylu członków, ile jest członków Rad Grup w przedszkolu.
- Kadencja Rady trwa rok szkolny.
- W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu Rady Rodziców ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład Rady.
- Decyzje o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje Rada w głosowaniu jawnym.
§ 3.
Rada Rodziców może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniująco-doradczy.
II. Wybory do Rady.
§ 4.
- Wybory do Rady, przeprowadzane są corocznie, we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.
- Rodzice dzieci z danej grupy, zgromadzeni na zebraniu, wybierają spośród siebie Radę oddziałową.
- Zgłoszeni kandydaci muszą wyrazić zgodę na kandydowanie.
- Wybrani zostają Ci kandydaci, którzy uzyskali 50% oraz jeden głos uczestników prawomocnego zebrania.
- Przy równej ilości uzyskanych głosów zarządza się ponowne głosowanie.
- Rada oddziałowa powinna liczyć nie mniej niż 3 osoby. O liczebności rady oddziałowej decydują rodzice danej grupy.
- Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice dzieci danej grupy. Jedno dziecko może reprezentować w wyborach tylko jeden rodzic.
§ 5.
Członkowie z poszczególnych Rad oddziałowych wchodzą w skład Rady Rodziców.
§ 6.
Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składu Rady Rodziców i zwołanie pierwszego posiedzenia Rady należy do obowiązków Dyrektora.
III. Władze Rady Rodziców
§ 7.
- Rada Rodziców wybiera ze swojego grona Prezydium Rady Rodziców.
- W skład Prezydium wchodzą:
- Przewodniczący Rady Rodziców,
- 3 Zastępców przewodniczącego Rady Rodziców.
- Rada Rodziców powołuje także 2 osobową Komisję rewizyjną, w skład której nie mogą wchodzić osoby wybrane do Prezydium Rady Rodziców.
- Pozostałe osoby wchodzące w skład Rady Rodziców przedszkola są jej członkami.
§ 8.
- Przewodniczący Prezydium Rady Rodziców organizuje prace Rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady, reprezentuje Radę na zewnątrz.
- Zastępcy przewodniczącego Rady przejmują obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
- Komisja Rewizyjna czuwa nad prawidłowym wykorzystaniem środków funduszu Rady Rodziców.
IV. Posiedzenia Rady
§ 9.
- Posiedzenia Rady Rodziców odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie.
- Poza terminami ustalonymi w harmonogramie, posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący powiadamiając członków Rady co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać posiedzenie Rady w trybie pilnym, bez zachowania 7 – dniowego terminu.
- Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu Rady oraz na wniosek Dyrektora lub Rady Pedagogicznej.
§ 10.
- Przygotowanie posiedzenia Rady Rodziców jest obowiązkiem przewodniczącego.
- Posiedzenia Rady prowadzone są przez przewodniczącego.
- W posiedzeniach Rady może brać udział, z głosem doradczym, dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
- Posiedzenia Rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Rady.
§ 11.
- Posiedzenia Rady Rodziców są protokółowane.
- Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu Rady.
V. Podejmowanie uchwał
§ 12.
- Uchwały Rady Rodziców podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.
- W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków Rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.
§ 13.
Uchwały Rady Rodziców numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym.
§ 14.
Opinie Rady Rodziców wydawane są w takim samym trybie jak uchwały.
VI. Prawa i obowiązki członków Rady
§ 15.
- Członkowie Rady Rodziców mają prawo do:
- dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne, lub dotyczącymi spraw personalnych,
- wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach przedszkola,
- głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez Radę.
- Członkowie Rady mają obowiązek:
- aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach Rady,
- nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach Rady, które mogą naruszać dobro osobiste dzieci i ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
VII. Fundusze Rady
§ 16.
W celu wspierania działalności statutowej przedszkola, Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
§ 17.
- Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu ustala corocznie Rada Rodziców w preliminarzu budżetowym.
- Rada Rodziców upoważnia Dyrektora Przedszkola do dysponowania tzw. „pogotowiem kasowym”.
- Wysokość kwoty, jaką może w razie potrzeby dysponować dyrektor ustalana jest na pierwszym zebraniu Rady Rodziców w danym roku szkolnym.
§ 18.
Pisemne wnioski o dodatkowe środki z funduszu Racy Rodziców mogą składać:
- Dyrektor Przedszkola
- Rada Pedagogiczna.
§ 19.
- Rada ma wydzielone konta bankowe – osobne dla każdego z przedszkoli.
- Środkami zgromadzonymi na kontach dysponuje Rada Rodziców poprzez upoważnione osoby z Prezydium Rady Rodziców.
VIII. Postanowienia końcowe
§ 20.
- Rada Rodziców posługuje się pieczątką o treści: Rada Rodziców Miejsko Gminne Przedszkole Samorządowe w Nowogrodzie Bobrzańskim.
- Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady Rodziców wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.
- Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady Rodziców.
- Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
- W celu wymiany informacji i współdziałania z organami przedszkola – Rada Rodziców zaprasza na swoje zebrania dyrektora przedszkola oraz inne osoby.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 stycznia 2020.
Przewodniczący Rady Rodziców